Thursday, August 28, 2014

KISAH BENAR : WANITA,SUPLEMEN DAN KECANTIKKAN

Assalamualaikum semua dan selamat petang.. Ok tajuk macam best jer macam seronok jer nak baca kan hehehe.. OK ni petikan pengalaman seseorang yg ANTI SUPLEMEN tapi kwn dia galakkan dia AMBIL SUPLEMEN. Haaa nak tau kenapa? Jom baca perkongsian dia..

********************
 
 
Anti supplement???
 
Itu lah diri saya suatu ketika dahulu.. 

 
Bila mana saya selalu tengok kwn saya setiap hari makan supplement..

Biasalah masa sambung master dulu bergaul dengan ramai kwn2 yg lebih berumur.. n masa dulu dalam kelas im the youngest yg sambung master dulu..
Tapi ade sorang kawan ni.. nampak mudaaaa je.. compare dengan umur dia..mmg org tak percaya..actually dia dh 40s almost nak masuk 50s..masa saya belajar dulu la..skang dh 50 la kot..lama dah tak jumpa kawan ni...
 
Tapi..Energy dia tak menunjukkan dia seorang yg reaching the age of 50s..
 
Mmgla nampak wrinkle tu tp.. still mmg kalau teka umur korang mesti salah teka punyelah.
 
 
Saya agak close dengan dia since we are in the same class.. selalu hari2 nampak dia makan supplement..
 
Masa tu saya xtahu pon kepentingan supplement ni..mmg anti giler. Sbb bg saya supplement tu adalah ubat.. bila ubat saya assume ade chemical n bila.ade chemical saya assume mmg boleh rosakkan ginjal. Kolot sungguh time tu!
 
 
Bila saya luahkan ape yg saya rasa pasal supplement kat dia.. sbb bg saya..kita dah makan kot..makan sayur..makan buah..tapi bila sy membebel2 tu dia hanya tersenyum je.. then lepas tu barulah dia bersuara.. dia tanya..
 
You makan sayur2an yg fresh ke yg goreng?
 
Saya cakap xde maknenyelah kalau yg xdigoreng kan?
 
You makan cukup x nutrisi yg dicadangkan utk setiap hari mengikut keperluan badan?
 
Saya jwb..for sure la tak kan..
 
Tapi makan la jugak drpd xmkn langsung.
 
 
Dia cakap..ape yg kita makan sbnrnya belum mencukupi apa yg badan kita perlukan setiap hari. Sebab tu badan kita cpt penat dan lemah. Asal balik keje mesti terbongkang..otak dah xboleh nk fikir dgn baik dah sebab badan dh lemah..otak pon lemah nak berfikir..
 
 
No wonder la dia mmg genius.. seriously babe..sumer benda dia tahu..bila masa dia membaca pon sy xtau..ingatan pon kuat..dh tua2 pon ingatan kuat lagi..kalah org muda.. n dia mmg seorg yg fokus..
 
Katenye bila badan sihat..otak akan lebih cergas..dan akan lebih fokus..
 
Sebab tu bila bagi anak3 makan mealshake diorg boleh fokus dalam kelas sbb badan dan otak diorg ready utk terima sebarang input.
 
 
Dan yg penting.. kwn saya ni pengguna shaklee tegaaaaarr dari zaman dia awal 30an lagi..n dia pon active sports tau even dah tua2 ni.. jangan tak percaya.. percayalah!
 
 
Sejak dr tu saya cuba shaklee.. mmg lain sgt b4 n after makan supplement.. kalau xmakan supplement mmg rasa ade bende xkena ngan badan..
 
 
Lagi satu katenye..org pompuan lagilah sgt2 wajib ambik supplement.. sbb bila dh kawin..dh ade anak.. nak bg anak tu sihat..mak kena makan makanan yg berzat tggi..bukan makanan yg dh tercemar dgn hasil goreng2 gorengan yg zat dia dh mati.. kalau xmakan supplement.. tggulah..masuk anak ke 3 ke 4.. gigi tu sebatang sebatang luruh.. nak tayang depan laki dengan gigi rongak?
 
Hahaha.. berani???? Skang tak rasa la.. nak gg rongak dulu ke..atau nk prevent gg dr rongak? Kajian dh byk dh org buat ni.. kalau xcaya jugak.. den xleh kata apa la..
 
Ok..dah pjg sgt dah ni..
 
 
*******************
 
Haaa best kan perkongsian beliau yg bernama Cik Nani. Ekin copypaste dari entry PM Cery untuk tatapan uols semua. Basic suplemen untuk adult macam kita ni mesti ada 3 yg penting..iaitu B Complex,Vit C Sustained Release dan Vita Lea Multivitamin. Ni juga basic vitamin yg penting untuk ekin dan husband setiap hari! Banyak perubahan yg kami rasai sepanjang hampir setahun consume shaklee ni...memang best!
 
So kalau uols nak cuba,jangan segan silu contact ekin ye, InsyaAllah ekin sedia membantu :)
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment