Tuesday, September 23, 2014

Vitamin amalan harian saya

Mesti ramai yg nak tahu...
Adakah saya hanya menjual?
Atau saya juga mengamalkannya?
 
Hohooo...of coz saya mengamalkan produk suplemen Shaklee terbaik didunia ni..
Tak amal macamana nak rasa?
Macamana nak berkongsi kebaikkan dan betapa bestnya poduk shaklee ni?
Tak kenal maka tak cinta gitu....hihihi
 
 
 
 
 
 
 
Sebahagian vitamin HARIAN saya. Ye saya ambil setiap hari. Tapi sebenarnya lebih dari ni! Tak muat nak edit gambar huhu.. tapi ada yg saya ambil seminggu 2x sahaja....ikut pada keperluan..setiap vitamin ada jadualnya dan cara-cara makan..bukan sekali semua telan.
 
 
Apa KESAN yg saya dapat lepas consume vitamin-vitamin ni?
 
ESP ➡ Yg saya dah kaji secara lebih mendalam,PROTEIN yg baik adalah kacang soya non GMO. Nak kulit cantik perlukan sel-sel baru yg sihat dan sentiasa diperbaharui. Lagi satu dulu kulit saya kalau berparut susah sangat nak hilang (sebab saya ada ezcema) jadi jenuh beli cream dan gel yg beli kat farmasi utk hilangkan scar...tak jalan jugak! Sedih tau sebab tengok kulit org lain licin putih bersih jer. Lepas consume ESP ni...parut susah nak ada dah! Kalau ada pun kejap jer dah pudar. Badan rasa strongly bertenaga dan kenyang lama...untuk diet,saya penah minum ESP pukul 9 pagi dan bertahan hingga jam 3 ptg yer..(ada cara bancuhan utk bagi kenyang lebih lama) so memang best lah ESP ni. Badan susah nak gemuk!
 
 
GLA COMPLEX ➡ Saya ada irregular period sejak zaman sekolah,so memang pernah period lama dan sedikit setiap bulan. Masa zaman sekolah memang tak kisah,tapi lepas kahwin dah kena ambik kisah sebab sedang berusaha conceive baby. Alhamdulillah saya tiada masalah cuma hormon kurang stabil seperti kata doktor. Jadi saya ambil GLA ni sebagai ikhtiar saya. Sekarang period ok jer kalau beza pun 2-3 hari jer tiap bulan. Dah boleh agak bila akan datang for the following month. Senggugut totally hilang!! Jerawat susah nak naik...memang best!
 
 
VIT C S.R ➡ Saya ada resdung yg agak teruk,bersin setiap hari dan tersangat gatal dihidung dan telinga. Bila bersin rasa mcm nak tercabut hidung. Gatalnya tuhan jer yg tahu. Try ambik VIT C ni alhamdulillah,gatal resdung dah susah nak dtg balik..kulit makin cerah dan gebu tau! Sebab kita semua tau vitamin c memang bagus untuk kulit. Siap boleh buat masker! Saya suka vit c ni sebab tahan lama 6 bulan penggunaan..dan masalah resdung saya dah selesai! Yayy!
 
 
B COMPLEX ➡ Reason saya ambik B COMPLEX sebab ada folic asid siap-siap dalam kandungan vitamin B ni. Nak cuba hamil kena makan folic asid 3 bulan sebelum pregnant sebagai persediaan. Saya pilih B COMPLEX sebab 2 in1..folic asid ada dan bagus utk elakkan wajah jadi kusam. Saya pernah berhenti makan B COMPLEX sebulan sebab nak tengok apa kesannya kalau tak makan,memang saya perasan wajah saya tak fresh dan kusam ya amat!!!! Macam sakit...walaupun saya berkulit cerah. Lagi satu B COMPLEX ni bagi saya mood yg lebih relax dan kurangkn moody. Tak mengantuk di siang hari sebab B COMPLEX tukar gula dalam badan kepada tenaga. So memang akan rasa cergas sepanjang hari insyaAllah.
 
 
OSTEMATRIX ➡ Saya ada insomnia zaman remaja dulu,susah nak tidur dan kerap mngantuk waktu pagi. Lepas tu tidur rasa terganggu. Lagi2 saya rasa sakit area pinggang dan bahu (rasa bisa-bisa dibadan,tanda toksin berkumpul disitu sebenarnya) so lepas saya ambil ostematrix ni alhamdulillah especially lepas makan 10-15min...terus rasa nak terlelap dan tidur memang lena...takde terjaga tengah malam lagi. Bangun pagi mesti awal,walaupun tidur 4-5jam jer sehari....yg bestnya badan memang rasa fresh!!
 
 
HERBLAX ➡ Yg ni saya ambil seminggu 2x sahaja. Setiap sabtu dan ahad. Untuk cuci usus saya dan melawas. Saya ada sembelit yg agak kronik sejak saya kanak-kanak lagi. Pernah duduk dalam toilet berjam-jam masa kecik dulu sebab susah nak buang air besar....sampai menangis dan lenguh-lenguh mencangkung! Makan betik ke pisang ke semua tak jalan. Lepas ambik herblax ni memang senang sangat nak lawas. Membuang dengan jayanya,rasa lega pinggang ni semua!! Best rasa badan bersih sebab kotoran semua dah keluar. Perut kempis jer lepas ambik herblax.
 
 
ALFALFA COMPLEX ➡ The best untuk yang tak suka makan jamu! Haha...akak-akak,adik-adik yg dah kahwin silalah jaga kawasan private kita yg kat bawah tu dengan sebaiknya yer. Sebab kena jaga suami elok-elok2. Jaga kerbesihan kita insyaAllah suami selesa,kita pun bertambah selesa. Lagi-lagi yg ada keputihan. Alfalfa juga bantu rapatkan faraj kita. InsyaAllah hubungan suami isteri terjaga dengan elok. Lagi satu alfalfa ni detoks badan saya yg memang nak diet ni. Badan rasa ringan tau.
 
 
LECITHIN ➡ Saya amalkan lecithin setiap hari 6 biji. Sebab taknak lemak-lemak melekat kat usus dan berlegar2 dalam darah saya. Nanti bertambah gemuk dan tak sihat. So lepas amalkan lecithin,saya tak perlu takut nak makan nasi. Boleh jer makan nasi macam biasa cuma saya kurangakn portion dan amalkan lecithin ni. Bantu untuk perangkap lemak-lemak dalam badan. Senang kurus.
 
 
VITA LEA ➡ Setiap hari tak pernah missed. VITA LEA memang multivitamin yang bagus tau. Dulu saya pernah kena anemia (tekanan darah rendah) sampai pucat lesi dan bila angkat barang pun boleh rasa nak jatuh pitam. Memang rendah bacaan masa tu 10 jer (normal ialah 12 dan 13 keatas). Lagi sikit nak kena warded. Maknanya saya kurang zat besi dalam badan. Maklumlah kita makan bukannya healthy sangat setiap hari kan? Saya tak suka kerang. Dah tak larat nak minum susu anmum nurse bagi dulu berpeket-peket. Lama-lama dah muak. Tapi lepas ambik vita lea ni,alhamdulillah paras tekanan darah back to normal dan saya makin cergas setiap hari.
 
 
Wahhhhh macam banyak kan? Hehe...nama pun vitamin...mestilah fungsi lain-lain. Selain tu saya ada amalkan Phytocol St,Vivix dan pernah minum meal shakes dan performance drink (kadang-kadang).
 
 
Tak bahaya ke makan banyak sangat vitamin?
Jawapannya tak. Anda patut risaukan keadaan anda yg suka makan fast food dan maggie setiap hari tu....
Contohnya, Vit C saya makan 2 biji sehari sebab umur nak masuk 30 dah tahun depan so nak kekalkan kulit yg muda lebih baik saya bertindak sekarang hihihi...bukan saya seorang,satu family saya dan suami saya pengamal tegar produk Shaklee. So anda dah start ambil suplemen/vitamin belum? Jangan tunggu lama-lama...nanti menyesal hihihi..
 
 
Berminat nak cuba produk Shaklee?
 
 
Ekin - SMS/Whatsapp 019 373 9052
FB Page : Vitaminlovershop
COD AREA : Ampang Point, Ampang Park, KLCC, Wangsa Walk, Desa Pandan, Taman Maluri,Taman Nirwana,Tesco Ampang dan kwsn berhampiran
 
POS KE SELURUH MALAYSIA / BRUNIE / SINGAPORE mengikut charge yg ditetapkan oleh pihak pengeposan

 

No comments:

Post a Comment