Saturday, August 23, 2014

Block Kolestrol Dengan Phytocol-St

 
Kalau cakap bab kolestrol ni memang satu Malaysia gerun dengar. Ke tak gerun eh? Hehehe sebab makanan kita pun memang penuh lemak dengan kolestrol tinggi. Nasi lemak,nasi goreng,roti canai...fuhhhh you name it! Nak elak macamana pun susah sikit sebab makanan yg kita hadap setiap hari agaknya. Tapi not to worry sebab Shaklee dah launch produk baru iaitu Phytocol-St,mampu menurunkan kolestrol secara semulajadi wehuuu!!

 
 
 
Tahan untuk penggunaan 1-2 bulan.
 
 

 
 
Haaa sesiapa yg tengok badan dia kurus tu,jangan fikir takde kolestrol ye...tak semestinya yg berbadan gemuk jer ada kolestrol...you might one of them too! Kena buat ujian darah kalau nak tahu tahap kolestrol kita macamana ye.  Kolesterol ada 2, LDL dan HDL. LDL ni kolesterol jahat. Makin banyak LDL makin sempit salur darah kita. So, boleh menyebabkan masalah tekanan darah tinggi, strok dan jugak sakit jantung serta macam2 masalah lagi. Wuuuu takkan nak tunggu sakit baru nak cegah kan?
 
 

 
Diperkayakan dengan Fitosterol
 
 
❤ Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan sayuran dan bijirin
 
Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
 
Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
 
❤Jadi, istimewanya Phytocol-ST ni ialah kerana ia mengandungi Fitosterol ❤
 
 
 
 

Bagaimana Fitosterol bertindak?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda.

Bahasa mudahnya, Fitosterol ni akan menghalang kolesterol daripada diserap kedalam salur darah. Memanglah ada juga kolesterol tu yang akan terlepas, tapi at least ia dalam jumlah yang minima.

Kajian telah menunjukkan yang Fitosterol ni lebih efektif dalam menurunkan paras kolesterol berbanding dengan Beta Glucan. Paling penting ianya membantu menurunkan paras kolesterol secara semulajadi.

 
Yang pastinya SELAMAT,BERKESAN dan SEMULAJADI
 
 
 
Berminat nak cuba Phytocol St?
Jangan segan2 contact ekin ye!
 
 
 
 


Nota: Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda. Bukan bertujuan untuk merawat,mendiagnose,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit.