Friday, September 12, 2014

PERSEDIAAN BAKAL PENGANTIN YG TIDAK HARUS DIPANDANG REMEH!

 
Siapa kata nak buat persiapan kahwin tu mudah? Ye memang betul Islam tu hanya mewajibkan AKAD NIKAH dan jamuan makan sahaja..tiada hantaran atau wang hantaran kerana itu sekadar ADAT dan kebanyakkan kita ambil dari adat hindu (seperti pelamin dsbgnya,betulkan jika info ini salah). Masa zaman ekin dulu memang pening kepala sebab 1st time nak buat majlis,nak jaga hati mak ayah lagi,keluarga lagi,bakal pasangan lagi...kadang2 terpaksa abaikan perasaan sendiri wuuu sedih.
 
Tapi bukan nak cerita pasal kisah perkahwinan ekin. Nak cerita tentang persediaan bakal pengantin yg sering dipandang remeh dan dan dianggap "memalukan". Opsss apa maksud ni? Nak tahu?
 
 
 
 
The two become as ONE
 
 
 
Kebanyakkan bakal pengantin kini sering abaikan persediaan yg satu ini. Apa dia?
 
 
PERSEDIAAN MALAM PERTAMA
 
WOWW!! Ehem ehem...
 
 
Mari kita berfikir secara rasional,setelah segala persiapan dibuat,adakah kita masih nak menidakkan hal yg satu ni? Bukan lucah ok..tapi jangan taktau ada perceraian berlaku hanya disebabkan MASALAH DINGIN di bilik tidur...haaa....so jangan ingat soal ni tak penting ok. PENTING sgt2 sbb ni adalah salah satu rahsia kebahagiaan rumah tangga suami isteri.
 
Kalau kita cakap tentang bakal isteri,memang rajin pergi facial dan buat spa treatement. Tapi treatment yg 'dalam' tu buat tak? Ada yg dah lama ada keputihan sampai berbau dan berketul2 tau dan hingga terpaksa berganti panty liner setiap jam...aduhhh dah parah kalau sampai tahap tu. Kalau "bersama" suami,rasa2 suami anda berselera tak? Kalau anda sendiri pun tak selesa,macaman suami nak selesa dengan anda. Boleh fikir sendiri kan?
 
Dan untuk suami pula,kalau memang jenis yg kurang bertenaga dan lemah tenaga batin sejak sebelum nikah lagi (mungkin faktor kerja dan sering terdedah dengan kerja yg bersuhu panas dan bahan chemical) boleh bagi effect pada kualiti sperm ok. Jadi jangan anggap perkara ni remeh sebab benda ni sangat penting kerana tuntutan nafkah zahir dan batin sangat perlu untuk kekuatan perhubungan suami isteri dalam perkahwinan yg suci ni. Jika kualiti sperm kurang baik dan lemah tenaga batin,pasti ianya akan mengecewakan para isteri betul kan? Malah mungkin pihak suami juga akan berasa rendah diri. Untuk berjumpa dengan doktor...sememangnya golongan lelaki punya ego yg tinggi,yg rajin pergi jumpa doktor adalah para isteri selalunya...para suami pun ada yg rajin tapi jarang-jarang.
 
Dan kalau nak tahu Shaklee ada sediakan Set Keintiman atau lebih simple ekin gelarkan Set I Love You. Hehe..sebab set ni memang boleh buat suami isteri jatuh cinta berkali2...INSYALLAH pasangan suami isteri akan setia antara satu sama lain dengan izin Allah atas penggunaan Set I Love You yang bagus,berkesan dan selamat ni.
  

 
 
Alfalfa - isteri
Vita E - suami
❤ Favourite kami suami isteri ❤
 
 
 
Alfalfa boleh dimakan juga untuk suami,sebab ada kadang2 ada badan yg berbau akibat faktor permakanan yg tak seimbang dan kepenatan atas faktor kerja jadi peluh dan toksin keluar lebih dari biasa hehe,so Alfalfa ni mampu bantu utk detoks badan kita utk jadi lebih sihat,hilangkan bau badan dan cuci segala toksin dalam darah dan usus kita. Kalau sembelit memang bagus alfalfa ni. Untuk isteri memang terbaik lah sbb memang alfalfa ni ada fungsi sama macam KACIP FATIMAH. Fehhhhh ketat metat i tell you.... try dulu baru tau.
 
Vita E selain meningkatkan reproduksi kelakian suami dan meningkat kualiti sperma dan keinginan syahwat suami,ianya bagus utk kulit yg berparut. Jadi kalau ada parut2 muka atau badan tu eloklah ambik vita e ni sebelum suami or isteri nampak,malu pulak nak letak muka kat mana kalau badan berparut kan. So kita cegah dulu apa2 pun.
 
Yg bestnya Alfalfa ni tahan untuk 2 bulan (330biji) dan botol besar tahan 4 bulan (700biji). Jimat lagi beli botol besar terusssss..sebab harga jauh lebih murah . Vita E pula tahan utk 4 bulan (120biji). Suami isteri boleh kongsi share untuk makan. Cuma saranan ekin bagus untuk persediaan bakal pengantin ambik set ni dan makan dulu. Cuba makan 3 bulan sebelum majlis...insyaAllah sihat luar dalam dan of coz kita nak pasangan kita happy dan bahagia dengan kita. Siapa yg tak suka cantik,bersih luar dan dalaman kan? Tiada gunanya kalau mekap tebal berinci inci dan muka tampan hensem macam  Aaron Aziz tapi dari segi dalaman kita tak jaga dan kurang tiptop! Alahhhh bukan utk org lain pun...pasangan kita jugak! Hehe... rugi sangat kalau takcuba :)
 
 
Berminat? Hubungi ekin yer :)
 
 


No comments:

Post a Comment