Tuesday, January 20, 2015

Do what you love,money will follow...

Buat apa yang kita suka...insyaAllah duit akan ikut kita. Pernah dengar
kata-kata ni? Do what you love,money will follow you.....
 
 
 



Saya kongsikan apa yang kak cery kongsikan di page beliau...


" Saya tertarik dengan respon seorang peserta MasterChef NZ dalam episod yang lepas.
Begini ceritanya. Setiap peserta dicabar untuk menghidngkan masakan bercirikan mexico asli style masterchef dalam masa 60min. Memang kelamkabut semua orang.

Pada penghujungnya, juri telah memilih dua orang daripada 14orang. Mereka berdua masak ,bukan sahaja penuh rasa sedap,malah cantik persembahan makanannya.
Yang saya suka tu bila juri tu cakap. "Mr xx, anda sekali lagi telah menghidangkan makanan yang hebat.kalini makanan asli mexico penuh dengan rasa.Anda memang seorang yang hebat".
Peserta tu senyum.terpancar wajah ikhlas dan merendah diri dn terkejut bila dipuji.

Beliau cakap dengan penuh rendah diri. "Saya tak rasa saya hebat,saya cuma obses dengan makanan"

Haaa bila dia cakap gitu,saya terus teringat kata2 "do what u love,money will follow"

 Seperti contoh, kes beliau,dia sangat minat bidang masakan,tak mengharapkan pujian,tapi hasil kerja daripada rasa cinta,rasa sayang pastu menghasilkan sesuatu yang hebat.masterpiece

Itulah yang saya sering kongsikan ke anakbuah bisnes saya,lakukan tugasan untuk bisnes anda dengan penuh kasih sayang. Bukan sebab terpaksa.
Usah harapkan balasan atau pujian. Usah tunggu duit datang bergolek. Sebaliknya, buat sebab sayang. Hasilnya pasti takpernah mengecewakan"


Amacam? Setuju tak apa yang diperkatakan ni? Ye betul kalau anda suka dengan apa yang ada buat sekarang,tak perlu risau pasal duit. Duit tu ada takkan lari derrr. Yang perlu berlari adalah kita...berlari mengejar impian kita dan apa yang kita suka buat.

Saya suka sangat dengan apa yang saya buat sekarang! Saya sayangggggg Shaklee hehehehe... Korang suka apa yang korang buat sekarang? Tepuk dada tanya hati!

 

No comments:

Post a Comment