Saturday, January 10, 2015

Tahun baru 2015 & musim hujan!

 
Selamat tahun baru semua! Hehe lambat pulak wish dah nak 10hb dah kan? Saya dah ada kat KL baru sampai selasa lepas so memang busy tak berupdate masa kat brunie. Line internet pun slow jer kat sana tu yang blog ni sunyi sepi jer. Jangan risau business tetap berjalan dan clossing december 2014 yang lepas sangat best masyaAllah! Alhamdulillah.
 
So buat sementara waktu ni memang saya akan berada di luala lumpur. InsyaAllah 6bulan dari sekarang mungkin saya bakal ikut suami saya berhijrah. Hijrah kemana? Biarlah rahsia...hehe nanti dah confirm pasti saya akan bagitau di blog ni. So sementara di KL memang sibuk bantu husband uruskan segala keperluan dia untuk submit pada majikan baru nanti. Doakan segala urusan kami berjalan dengan lancar ye?
 
Takziah untuk semua keluarga penumpang dan anak kapal Air Asia Qz8501 yang lalu. Tragedi ini memang sangat menyentuh hati saya selepas kejadian MH370 & MH17 yang lalu. Siapalah kita nak menidakkan kuasa Allah swt kan? Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui. Pasti ada hikmah disebalik setiap perkara yang berlaku.
 
Memandangkan kejadian banjir di kawasan pantai timur akibat musim hujan yang tak berhenti,di kuala lumpur pun sama mengalami musim hujan setiap petang. Nak basuh baju pun tak boleh kena pergi basuh dan dry dekat auto machine kat luar tu. So balik rumah lipat dan gantung jer baju senang. Waktu terdesak jer ni hehe. Saya pulak dah berhujan naik motor dengan suami ke hulur ke hilir dah kena demam batuk selsema. Kereta battery dah kong huhu so sementara naik motor dulu. Ni masuk 2 hari badan panas,batuk,selsema,bersin. Aduhhhh tak jadi kerja macamni memang rehat jer kat rumah. Tapi tulah rezeki tetap masuk. Harini jer masuk order 2 tong ESP dan 1 botol Omega Guard.
 
Saya memang amalkan minum Performance Drink selain ambil vitamin C dan Garlic Complex ni. Untuk kuatkan balik sistem imun dan sebagai pencegahan awal sebab garlic complex ni memang power tau. Kalau ambik setiap hari insyaAllah susah nak jatuh sakit. Selama ni tak pernah try lagi tapi bila dengar feedback kawan yang asyik makan garlic ni saya tengok jarang dia jatuh sakit,tu yang saya nak cuba tu! Nak telan bawang putih pure memang tak sanggup laaa hehe so solusinya kita gantikan dengan 2 biji garlic dan 4 bii vitamin C waktu demam ni. Kalau tak demam,setiap vitamin ambik 2 biji sehari jer. Seriusly lepas ambik tiga vitamin ni,malam ni saya rasa fresh sangat! Alhamdulillah.
 
So kalau awak selalu demam,batuk dan selsema,saya cadangkan awak ambil set sistem imun ni buat standby kat rumah. Satu family boleh ambil. Yang kena denggi pun boleh cuba untuk ambil ni. Kalau nak roger je saya ye. Boleh kita sembang-sembang tentang kebaikkan Shaklee bersama.
 
 
 
 
 
 
Nur Ashikin Amirudin (Ekin Hoza)
Shaklee ID 1069965
SMS/Whatsapp : 019-3739052
Email : info.nutrisisihatekin@gmail.com
Facebook page : Nutrisi Sihat Ekin
Facebook personal : Ekin Hoza
 
Penghantaran ke seluruh Malaysia dan Lain-lain
  

No comments:

Post a Comment