Sunday, March 22, 2015

Kerana PCOS dan Endometriosis,rahim hampir dibuang!


Anda ada PCOS dan ENDOMETRIOSIS?

Ni testimoni KISAH BENAR DARI PUAN FAWIZA. Saya tak ada edit atau tokok tambah dan ini di copy bulat-bulat dari empunya badan. Anda bacalah pengalaman beliau ye. Moga ianya memberi 1001 manfaat pada anda yang membaca insyaAllah.


*********************************


Saya mula berkenalan dengan vitamin-vitamin Shaklee ni pada Feb 2013 (diam xdiam dah2 tahun) jadi pengguna Shaklee

KenapaShaklee pilihan saya?
1.     Periods saya tak pernah teratur (PCOS & Endometrial Hyperplasia).
2.     Imunisasi badan saya lemah@kurang (asyik keluar masuk spital aja, Boss pun menyampah)
3.     Saya malas makan buah-buahan.

Kalau uolls semua pernah baca post2 saya kat FB sure uolls tahu kan yang saya pernah under pre cancer treatment since 2010. First time saya buat D&C (late 2009)kat Pusat Rawatan Islam Az Zahra, doctor cakap 60% drpd sampel dinding rahim saya adalah bunga2 kanser yg aktif. Time tu baru umur 30 tahun…mmg I nangissepanjang perjalanan balik opis..boss suruh jumpa client pun I xnak..sbb mata Idah bengkak2..nangis punya pasal…hehhehe. Nak bagitau suami pun takut…macam2 Ifikirkan. Last2 I bagtau jugak after 3 days…

Then doctor refers I ke HUKM Specialist…so bermula la new episode dlm hidup saya. 1stdoctor bg I makan pil utk kimoterapi, setahunjugak I telan ubat tu..adaperubahan tp I xtahan..rambut gugur,suka marah2..yang sedihnya xder nafsu langsung nak bersama suami. Dan suami selalu jd mangsa tempat saya lepas kan geram. Sampai dia cakap dekat doctor, xada ubat lain ka yg boleh ganti…hehehe.Bg I semua xkena time tu..doktor cakap I ni ‘ZOMBIE HIDUP’…hahahha…ban byaksangat ambik ubat.

Sepanjang treatment di HUKM since 2010 sampai Dec 2013, saya buat D&C 4kali..bayangkan..ada 1 tahun tu saya buat D&C sampai 2 kali.Penat..letih…semua ada. Tapi untuk sihat I tabahkan jua…kesian kan suami dankeluarga mertua sbb xder cucu lagi…time tu I hanya motivate my self dengan 1 perkataan ni aja…ALLAH SAYANG AKU..SEBAB TU DIA UJI AKU...itu yang menyebabkan saya terus berjuang walaupun doctor kata peluang terlampau tipis buat saya. Saya pernah dinasihatkan doctor untuk ambil anak angkat dan remove kan rahim kalau keadaan berterusan..lagi2 la I sedih.

Namun saya tak bergantung pada ubat2 spital saja..saya mula membaca blog2 dan cara2 nkrawat penyakit saya ni. Then, Allah lorongkan hati saya untuk mencuba vitamin2Shaklee ni…sebab apa? Sebab yang paling utama..ianya SEMULAJADI…bebas daripada bahan kimia. Saya juga mintak 2nd opinion dan mula buat treatment bersama Dr Hamid Arsat pada March 2014. Selain drpd tu saya TETAP mengamalkan vitamin Shaklee (B-Complex, GLA,Omegaguard, Vitamin C & Vitalea) ..mmg saya x tinggal sbb takut kena removerahim punya pasal…hehehehe.

Syukur tak pernah sekali saya pengsan sepanjang period lelama ni..yang paling lama 4bulan …hahahaha..alhamdulillah saya anggap itu nikmat Allah berikan pada saya walaupun Dia uji saya dengan dugaan yang saya rasa mana2 isteri pun akan rasavery down sebab u xmampu nk menunaikan tanggungjawab u sebagai seorg isteri.Tapi Allah Maha Mengasihi, Dia anugerahkan suami yang tak pernah mengeluh dengan penyakit saya..tak xpernah mengeluh walaupun semua kerja rumah dia yangbuat….hubby yang terima saya seadanya & hubby selalu cakap setiap penyakitAllah turunkan pasti ada penawarnya…cuma kita belum jumpa(ehh…sedih plak) hahahhaha.

Namun,Allah uji sekali lagi. Jan 2015 saya pengsan sebab period yang terlampau banyak…xpernah2 dalam tempoh 20 tahun (sejak umur 15) saya pengsan walaupun darah period banyak dan berketul2 keluar. Bukan sekali 3 kali saya pengsan..sampaiterpaksa ambulan jemput la ke spital..hihihi. Sepanjang 8 hari saya spital,saya buat X-ray, abdomen CT Scan dan D&C sebab doctor nk tengok kalau2simptom2 lama berulang kembali dan menganggu organ2 lain.

Alhamdulillah pada 14 Jan 2015 saya mendapat perkhabaran yang xpernah saya dan suamijangkakan….endometrium@uterus saya diklassifikasikan sebagai ‘endometriumpolyps with hormone  changes’. Dalam ertikata lain negative for malignancy or hyperplasia…just masalah hormoneaja…syukur sangat2.

Dengan izin Allah dan rahmatnya …saya semakin sihat dan sembuh..tambahan pulak skrg saya ambik Vivix sebagai tonik ajaib saya…memang ajaib.

Semoga tahun ini menjanjikan permulaan yang baik dan penutup yang penuh bahagia dgn rahmat Allah buat saya dan suami. Insya Allah…amin…



*******************************


Inilah Puan Fawiza yang ditengah tu..ada crown heheheh...Terima kasih Puan Fawiza kerana sudi berkongsi pengalaman dan izinkan saya share di blog. Saya doakan Puan Fawiza sentiasa sihat dengan izinNYA dan keep on continue amalkan suplemen Shaklee.






Jika anda berminat untuk dapatkan suplemen Shaklee jangan segan-segan untuk hubungi saya

PROMO ESP akan tamat dalam masa 6 hari lagi!



Ekin Hoza
Whatsapp : 019-3739052
FB Page : Nutrisi Sihat Ekin
Instagram : @ekinshaklee
Email : nutrisisihatekin@gmail.com



No comments:

Post a Comment