Tuesday, June 10, 2014

Inginkan Zuriat?

 
Pasti ramai anda diantara kita yang sudah mana berkahwin tetapi masih belum dikurniakan rezeki zuriat lagi. Walau ada yang sudah berkali-kali pergi klinik dan hospital untuk buat checkup dan tiada masalah kesuburan...tapi masih rezeki belum berpihak. Jangan sedih-sedih...tiada masalah tidak dapat diselesaikan dengan izinNya.
 
Shaklee ada set kesuburan kahs untuk suami isteri yang sedang berusaha untuk memperolehi zuriat mereka sendiri. Malah kos set kesuburan lebih murah berbanding kos rawatan di hospital atau klinik yang memakan jumlah beratus ratus ringgit untuk sekali checkup. Tapi dengan set kesuburan shaklee,harganya berbaloi dengan jangka masa penggunaanya yg berbulan-bulan lamanya kerana ada diantara set kesuburan yang masih boleh diambil setelah berjaya hamil.
 

 
 



Secara ringkasnya ;

ESP (Energyzing Soy Protein) : Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. Protein juga membantu menyihatkan ovum dan sperma.

Vita Lea (Multivitamin) : Mengadungi 28 jenis multivitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita. Masalah kesuburan boleh berpunca dari kekurangan nutrien dalam badan. Cara terbaik bagi memastikan tubuh kita dilengkapi dengan nutien yang diperlukan ialah melalui pengambilan mutivitamin dan mineral setiap hari. Kerana ia dapat menampung mana-mana kekurangan vitamin dalam badan. Penting untuk suami isteri yang sibuk bekerja dan kurang menjaga tentang pengambilan makanan.

B Complex (with Folic Asid) : Penting untuk mengelakkan kemurungan(anti-stress) dan menstabikan hormon. Uniknya Vitamin B Shaklee kerana ia turut mengandungi Folic Acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon serta diperlukan diawal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. Terdapat dua jenis Vitamin B yang bermanafaat untuk menambah kesuburan, satu untuk lelaki dan satu untuk wanita. Vitamin B12 untuk menambah dan menNigkatkan kualiti sperma dan Vitamin B6 dapat meningkatkan kesuburan wanita. Jenis vitamin B lain untuk proses penyatuan sperma dan telur(conception).

Vita C Sustained Realese : Bagi lelaki Vitamin C membantu mencegah pengumpalan sperma dan menjadikannya bergerak lebih aktif (sesuai untuk perokok). Bagi wanita ia mengawal keseimbangan hormon dan menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan. Keunikkan Vitamin C Shaklee ialah pada sistem” sustained release” di mana Vitamin C akan dilepaskan secara perlahan dan akan bertahan lebih lama dalam badan. Membantu proses sintesis hormon-hormon kritikal berkaitan dengan seks dan kesuburan endrogen, estrogen dan progesterone. Suami yang merokok memerlukan lebih Vitamin C bagi membantu meningkatkan produktiviti.

Vita E Complex : Membantu menigkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita yang jgk terkenal sebagai “vitamin seks”. Selain menghaluskan kulit, anti penuaan dan melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain. Ianya juga amat terkenal kerana mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelakian dan menyuburkan organ reproduktif lelaki dan wanita. Sebanyak 50% selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

Zinc Complex : Suplemen yang sangat penting untuk kesuburan terutama buat lelaki. Ia membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan hormon testosterone, kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma. Zinc juga membantu meningkatkan kesuburan bagi wanita. Ia membantu hormon oestrogen dan progesterone berfungsi dengan baik dan membantu menghasilkan telur yang matang dan berkualiti untuk proses persenyawaan.

Alfalfa Complex : Diamalkan oleh wanita terutama yang rasa “sakit ketika bersama ‘, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang teratur atau senggugut/sakit pinggang yang melampau ketika datang haid (makan Alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti kacip fatimah). Ada juga sesetengah sumber mengaitkan Alfalfa boleh membantu di dalam masalah PCOS.

GLA Complex : Diamalkan oleh wanita terutama yang mengalami masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid(GLA) membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti, yang juga dikenali sebagai “mukus serviks putih telur(egg white cervical mucus)”. Cecair serviks ini sangat subur, nipis, berair, cerah dan likat dan sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, tiup Fallopio dan terus ke telur(ovum). Tambahan cecair serviks yang sangat subur ini juga akan membantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari  di dalam tiup Fallopio yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa isteri sedang subur (waktu ovulasi).


Anda boleh order secara online dengan menekan link di bawah ini. Dengan syarat anda mempunyai debit atau credit card. Penghantaran akan mengambil masa 3-5 hari waktu bekerja ke tempat anda.


Cadangan permakanan:

Untuk suami :
Vita E , Zinc Complex , Vita Lea

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=43aedd03a8f3006ff06dcb6ddd5df17d


Untuk isteri :
GLA Complex , B Complex , Alfalfa Complex

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=596a5705f4d9c0867ea0aba3be5db567


*********

ESP dan Vita C boleh diambil bersama-sama untuk kulit yang cerah,sihat dan berseri-seri.


********
Setiap pembelian FULL PACK dengan saya akan menerima jadual lengkap permakanan dan FULL SUPPORT di dalam group EXCLUSIVE khas customer-customer saya.


Atau boleh contact ekin terus ye!

 
 
 
 
 
 
Nota: Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda. Bukan bertujuan untuk merawat,mendiagnose,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit.

No comments:

Post a Comment