Wednesday, September 17, 2014

Khasiat Bawang Putih untuk pelbagai penyakit

 
Seawal 3000 SM, orang-orang Babilon menggunakan manfaat bawang putih yang serba boleh. Ia digunakan sebagai ubat untuk pelbagai tujuan, termasuk jangkitan saluran pernafasan, masalah kulit, jangkitan parasit dan sebagai agen antibiotik dan anti-mikrob.
 
 
 


Sedap dan wangi bila tumis bwg putih ni kan....buat sup ayam hehehe
 
 
 
 
Kajian saintifik menunjukkan bahawa bawang putih digunakan untuk menyucikan darah dan meneutralkan hasil toksik logam berat dalam tubuh kita, terutamanya merkuri dan kadmium. Penggunaan bawang putih juga berguna dalam rawatan hipoglisemia, gangguan usus dan pelbagai masalah kesihatan.



Walau bagaimanapun, tidak semua makanan tambahan bawang putih sama.. Kebanyakan kaedah pemprosesan bawang putih yang digunakan hari ini, termasuk serbuk bawang putih yang dihancurkan, kapsul minyak bawang putih dan sebagainya, mengurangkan atau menghapuskan kandungan allicin. Allicin adalah komponen utama aktif bawang putih dan diperlukan untuk banyak manfaat bawang putih.
 
 
 
Jom kita tengok apa istimewanya GARLIC COMPLEX ni.


 
Allicin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allicin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untu k melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bagus utk legakan batuk-batuk dan selsema
 
 
 
Kebaikan dan Faedah Garlic Complex Shaklee
 
1. Mengandungi Spearmint - Mempertingkatkan sistem penghadaman serta fungsi jantung.

2. Antibiotik yang Selamat dan Semulajadi - Garlic adalah antibiotik semulajadi. Ia selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

3. Menghalang Alergik - Mempertingkatkan penyakit berkaitan sistem imun seperti hidung yang sensitif, alergik, resdung, asma, selsema dan hepatitis.

4. Menurunkan Kadar Tekanan Darah Tinggi - Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.

5. Detoksifikasi - Mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, Plumbum dan Kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan logam dan menghalang kerosakan hati.

6. Menurunkan Kolestrol - Membantu menurunkan kolestrol, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang kerosakan hati yang disebabkan oleh bahan kimia.

7. Mencegah Kanser - Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser.

8. Menstabilkan Glukos - Membantu menstabilkan glukos di dalam tubuh badan kita.


Sekiranya anda atau ahli keluarga dinasihatkan perlu mengambil antibiotik untuk melawan jangkitan seperti demam, batuk, selsema, cirit-birit dan lain-lain, segeralah ambil suplemen Garlic Complex Shaklee yang antara kebaikannya merupakan antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula dan bahan sintetik yang memberi kesan kepada kesihatan.
 



Berminat nak cuba produk Shaklee?
 
 
Ekin - SMS/Whatsapp 019 373 9052
FB Page : Vitaminlovershop
COD AREA : Ampang Point, Ampang Park, KLCC, Wangsa Walk, Desa Pandan, Taman Maluri,Taman Nirwana,Tesco Ampang dan kwsn berhampiran
 
POS KE SELURUH MALAYSIA / BRUNIE / SINGAPORE mengikut charge yg ditetapkan oleh pihak pengeposan



No comments:

Post a Comment