Monday, October 27, 2014

Jom cegah kolestrol dari sekarang!


 Kolestrol? Fuhhh kalau dengar kolestrol mesti takut kan,yelah sebab boleh bawa kepada PENYAKIT JANTUNG!!! Kaum lelaki memang ramai kena sakit jantung. Tapi zaman sekarang ni perempuan pun mudah je nak kena sakit jantung kalau tak jaga permakanan dari awal.






Takut kan? Jantung kalau dah stop memang sistem badan kita takkan berfungsi lagi atau dalam erti kata lain tamat riwayat hidup. Memang betul ajal  ni Allah yang menentukan,tapi patut ke kita lanyak badan kita dengan dengan makan ikut suka hati dan ikut sedap anak tekak kita jer? Tu tandanya tak menghargai segala nikmat kesihatan dari Allah kepada kita betul betul?





Sehari ekin dan keluarga amalkan 2 biji Phytocol sebelum makan makanan berat. Sebab masakan melayu memang terkenal dengan lemak,bergoreng dan macam-macam lagi kan..tapi tulah yang sedap betul tak? Nasib baik Shaklee berbesar hati mereka cipta satu produk kahs untuk banteras kolestrol ni...sayang Shaklee!!


Tanda-tanda dan Gejala kolesterol Tinggi :

Apabila kolesterol tidak dikawal, akhirnya dia akan menjadi plak di dinding arteri manusia . Jika tidak dirawat, mengancam nyawa masalah kesihatan yang boleh menjadi isu. Berikut adakah tanda-tanda kolesterol tinggi jika tidak dirawat segera ;
• Masalah Pernafasan
• Sakit dada
• Pening
• Denyutan jantung yang tidak tetap
• Loya dan muntah-muntah
• Kebimbangan melampau
• Heartburn atau ketidakhadaman yang kerap
• Berpeluh dingin
PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL





  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
Bagaimana Fitosterol bertindak
Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda





Mengagumkan kan? Teruja ekin tengok cara-cara Fitosterol ni bersaing dalam badan untuk mengalahkan kolestrol dalam penyerapan usus tu. InsyaAllah jika kita amalkan pengambilan Phytocol St ni,badan pun senang slim dan menyusut sebab memang dia kasi block habis2 kolestrol dan lemak uols...So jom cegah sebab terlewat...



Nur Ashikin Amirudin (Ekin Hoza)
Shaklee ID 1069965
SMS/Whatsapp : 019-3739052
Email : zaujah5512@gmail.com
Facebook page : Http://facebook.com/vitaminlovershope
Facebook personal : Ekin Hoza

COD Area : Desa pandan , Kg Pandan , Ampang Point , KLCC , Tesco Ampang , Wangsa Walk dan kawasan yg berhampiran.
Pos ke seluruh Malaysia