Tuesday, September 9, 2014

Cegah BENGKAK SUSU dengan Lecithin

 
Assalamualaikum... Ekin nak share sikit tentang Lecithin yg ada dlm produk set kurus shaklee ni..sebab ramai ibu2 yg baru lepas bersalin nak kurus dan tanya boleh tak diorg ambik set slimming shaklee yg budget tu (ESP,Alfalfa dan Lecithin). Ada effect apa2 tak kalau ambik? Meh sini ekin terangkan pada yg bertanya tu. Semoga bermanfaat.
 
Lecithin telah disyorkan untuk mengelakkan kejadian bengkak susu supaya tidak berulang. Dos yang biasa disyorkan adalah 3600-4800 mg lecithin setiap hari, atau 1 kapsul (1200 miligram) 3-4 kali sehari supaya tidak berulang. Selepas seminggu atau dua, ibu boleh mengurangkan dos sekiranya keradangan berkurangan. Ibu boleh terus mengambil lecithin supaya bengkak susu tidak berulang lagi.
 
 
 
Lecithin dlm bentuk softgel yg mudah ditelan
 
 
 
Lecithin adalah tambahan makanan yang sangat biasa, dan didapati secara semulajadi dalam banyak makanan lain. Tiada indikasi yang mengatakan ia tidak boleh diambil oleh ibu-ibu menyusu.
 
Menurut Dr Jack Newman, Lecithin mampu mengelakkan bengkak susu adalah dengan mengurangkan kepekatan susu ibu yang terhasil dan mengubah komposisi dan jenis lemak dalam susu ibu. Lecithin adalah pengemulsi : molekul phospholipid (seperti lesitin) mengandungi unsur-unsur hidrofobik dan hydrophilic, bahagian hidrofobik mempunyai tarikan kepada lemak dan minyak, dan bahagian hidrofilik mempunyai tarikan kepada air.

Kredit: Dunia Susu Ibu & Baby Center.
 
 
********************
 
 
Memang lecithin ni terbukti berkesan dengan izinNya utk elakkan bengkak susu yg dihadapi oleh ibu2 yg sedang menyusu bayi. InsyaAllah tidak memudaratkan ibu dan anak. Ekin ada ramai customer yg amalkan set slim shaklee dan rata2 nya berpuas hati dengan result yg mereka dapat. Yg penting kena istiqamah,kena makan ikut jadual dan banyakkan minum air. Kerana suplemen sekadar membantu dan makan tambahan untuk kita. Usaha tawakal dan berdoa pada Allah swt jgn dilupa.
 
 
Berminat untuk dapatkan produk ni boleh terus hubungi ekin ye. Free konsultasi dan service terbaik untuk anda!



No comments:

Post a Comment