Friday, December 12, 2014

Vitamin untuk rambut gugur


Rambut ni mahkota wanita kan. Baik untuk bertudung mahupun yang tak bertudung. Memang rambut salah satu aset kecantikkan wanita. Saya pun suka rambut yang sihat,lebat dan beralun. Nak bersinar dan lembut gitu. Walaupun bertudung,kesihatan dan kebersihan rambut perlu dijaga rapi. Taknaklah bertudung tapi rambut bau busuk dan kusut masai kan dalam tudung. So saya personally tak perlu risau sebab Shaklee ada set untuk penjagaan rambut juga selain set vitamin harian untuk saya sekeluarga.



 
Indahnya dapat rambut yang cantik beralun macamni kan?


Bukan setakat kita wanita yang perlu jagaan rambut,lelaki pun sama jugak. Oh tak dilupakan wanita yang baru lepas bersalin. Memang jadi masalah besar kan rambut gugur ni. Stress dibuatnya. Saya pun rambut gugur jugak, Setiap 3 hari mesti sapu bilik dan rumah kalau tak memang berhabuk dan bersepah guguran rambut ni. Tapi selepas saya ambik insiatif cuba set rawatan rambut gugur ni,alhamdulillah selepas sebulan sahaja saya dah nampak perbezaannya. Rambut kurang gugur malah bertambah kuat. Kalau sikat rambut tu dah takde rambut lekat banyak macam dulu-dulu.


Antara sebab berlakunya keguguran rambut adalah:
  • Hormon semasa mengandung menyebabkan rambut mengalami fasa pertumbuhan yang ketara. Apabila bersalin, rambut mengalami fasa ‘rehat’ dan sebagai memberi laluan kepada pertumbuhan rambut baru, lebih banyak rambut asal semasa mengandung akan gugur.
  • Kurang rehat, mungkin kerana menjaga bayi yang baru lahir.
  • Kurang vitamin seperti zinc dan protein.

Langkah yang boleh diambil untuk mengatasi masalah rambut gugur:

1) Tukar syampu kepada yang lebih rendah kandungan bahan kimia atau yang berasaskan organik, dan gunakan perapi dari sumber yang sama.
2) Tukar sikat rambut kepada yang kurang memberi tekanan kepada rambut dan kulit kepala.
3) Mengambil supplement yang mengandungi multivitamin dan mineral, zinc dan protein.
4) Minum air secukupnya.
5) Tidur dan rehat yang cukup serta jauhi stress.


Diantara produk Shaklee yang membantu saya atasi rambut gugur ialah :



 
 
Revitalising Shampoo
ESP
Vita Lea (Multivitamin)
Zinc Complex
 
 
 
 
 
 
Set penjagaan lengkap rambut Shaklee
 
 
***********
 
Jika anda berminat,jangan segan-segan hubungi saya ye.
 
 
Nur Ashikin Amirudin (Ekin Hoza)
Shaklee ID 1069965
SMS/Whatsapp : 019-3739052
Email : info.nutrisisihatekin@gmail.com
Facebook page : Nutrisi Sihat Ekin
Facebook personal : Ekin Hoza
 
Penghantaran ke seluruh Malaysia dan Lain-lain