Wednesday, January 28, 2015

Jom jaga kulit muka dari sekarang!


Selamat petang semua. Harini saya nak share apakah asa yang perlu kita tahu dan kita buat untuk jaga kulit muka dan badan kita. Lagi-lagi bila umur sudah berumur 25 tahun dan keatas hoho memang wajib jaga kulit muka dan badan yer. Saya ni dulu umur 27 baru terkial-kial belajar jaga kulit muka ni sebab time tu baru kenal Shaklee hehehe..tapi start serius jaga kulit muka masa umur 28 tahun...huhu tu dah kira lambat gak tu.



 
Kulit muka kalau halus dan bersih,fefeling retis cun melecun tanpa mekap best kan? hihi
 
 
 
So apa soalan yang perlu kita tanya pada diri kita sebelum mengambil sebarang produk kecantikkan dan suplemen?
 
 
❤Bagaimana corak permakanan harian kita?
Kita kena tengok apa makanan yang kita selalu makan setiap hari. Sebab makanan juga kadang-kadang boleh bagi kesan pada penuaan kulit kita ni. Kalau kita asyik makan fast food jer kat luar,jarang masak kat rumah,kulit muka lama-lama boleh nampak tua. Sebabnya dalam fast food takda khasiat yang baik untuk sel sel kulit kita ni. Lagi-lagi yang malas makan vitamin...sebab tu boleh nampak beza diantara orang yang amalkan vitamin atau tak. Dahla makan hari-hari pun zat yang kita ambik tak pernah seimbang...ada hati nak kulit cantik? Hihi.. Kalau tak nak rasa lapar dan nak elakkan makan fast food disamping nak jaga kulit dalaman dan luaran apakata anda cuba ni minuman shake yang sedap ni..memang marvelous!
 

❤Adakah kita ni selalu terdedah dibawah sinaran uv setiap hari?
Kalau kita dah tau kerja kita ni asyik bawah matahari jer,asyik outstation,asyik kena berjemur,pendek kata kerja kita ni memang banyak berada diluar...hati-hati ye sebab sinaran UV boleh akibatkan kanser kulit jika tak dicegah dari awal. Sebab tu kulit nampak kusam,tak bermaya. Nak kulit nampak berseri dan segar kena amalkan vitamin ni.
 
 
 
❤Produk apa yang kita guna setiap hari? Adakah ianya bebas paraben dan semulajadi? Dah tengok kat kandungan dalam tu? Dah kaji habis? Huhu... Awas ye kalau produk pemutih yang kebanyakkan dijual di pasaran luar tu mengadungi paraben dan merkuri yang menghakis melanin kulit dari dalam,sebab tu kulit cepat giler putih sepantas 3 hari wahhhhh amazingnya! Padahal si pemakai tak sedar yang kulit dia dah dihakis dari dalam,segala protein dan melanin kulit dia kasi hakis! Uishhhh ngerinya dengar. Sebab tu kita kena guna produk yang bebas paraben dan semulajadi. Contohnya macam set kecantikkan kulit Nutriwhite dan Enfuselle Shaklee.
 
 
❤Tahap tekanan hidup kita (kulit yang stress boleh akibatkan jerawat) Haaa yang ni kena ambil vitamin ni confirm kurang stress hehehe. Sebab stress boleh akibatkan migrain dan jerawat naik dengan mendadak!! Euwww takutnya...
 
 
❤Selalu pakai mekap tak?
Kalau selalu pakai mekap boleh cuba set pemenjagaan kulit Nutriwhite untuk kulit luaran kita dan dalaman kita ambil vitamin yang ini sebab boleh kecutkan liang pori-pori di muka dan kurangkan blackheads dan white heads tau.
 
 
❤Ada makan buah buahan dan sayur sayuran dalam pola permakanan?
Kalau kurang makan buah-buahan dan sayuran-sayuran kena ambil multivitamin ni atau kalau tak boleh telan tablet boleh minum shake yang sedap ni untuk tambahkan kekurangan nutrisi dalam badan kita. Kalau kita ni kurang vitamin dalam badan,badan kita mudah lesu,buat kerja sikit dah mengantuk,lepas tu kulit nampak malap dan tak berseri sebab badan takda energy dan kulit jadi mendunggggg je kita tengok hihi..
 


 
Sedapnya buah buahan ni,kalau dapat kat saya memang confirm habis!
 
 
 
Jangan lupa bersenam ye. Dapat joging seminggu sekali pun okla kannnn.... Saya ni pun kadang-kadang tak tersenam hihihi just banyakkan berjalan kaki kalau nak kedai kat kawasan rumah ni jer. Dapatlah 30 min sekali pegi balik...tu pun senaman jugak tau! Orang kata kalau rajin bersenam kulit pun mudah glowwinmg sebab peredaran dan perjalanan darah kita bergerak dengan baik...
 
 
 

 
Alololoooo comeynyaa....8...8 lagiii hihihi
 


Ok tu jer perkongsian harini.. Moga apa yang saya share ni beri manfaat dan kebaikkan untuk semua ye. Saya ni pun dah nak masuk 30 tahun ni haha so bab-bab jaga muka ni kena extra care sikit. Taknak tua sebelum usia! Hihihi..

Ok la nak makan sandwich petang ni hehe yumeeyyyy sebab tadi saya order kat Garsa Kitchen. Sedap giler sandwich diorang...yummyummm...Ok daa..
Jangan lupa tau lagi 3 hari promo Vivix,Alfalfa dan Vita Lea Kids nak habis....lepas ni takde dah harga promo macamni...3 hari jer lagi ye!



Ekin Hoza
Whatsapp/SMS 019-3739052

No comments:

Post a Comment